Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

Το συμβόλαιό μας


Χωριστήκαμε σε ομάδες τυχαία παίζοντας ένα απλό και διασκεδαστικό παιχνίδι :
1.Καθίσαμε όλοι στο γνωστό μας κύκλο.
2.Η δασκάλα κόλλησε στην πλάτη του καθενός ένα χρωματιστό χαρτάκι.Συνολικά υπήρχαν 5 χρώματα και 5 χαρτάκια για κάθε χρώμα.
3.Σηκωθήκαμε από τον κύκλο και κινηθήκαμε στο χώρο.
4. Αφού δεν ξέραμε τι χρώμα χαρτάκι είχαμε στην πλάτη μας προσπαθήσαμε να βρούμε τις ομάδες μας στηριζόμενοι στη βοήθεια των άλλων.

Μόλις σχηματίσαμε ομάδες είχαμε μια ακόμα σοβαρή δουλειά . Έπρεπε να σκεφτούμε ένα όνομα και ένα σύμβολο για την ομάδα μας . Προσπαθήσαμε να το κάνουμε χωρίς "εντάσεις".







Έργο της κάθε ομάδας ήταν η πρόταση κανόνων για τη σύνταξη του συμβολαίου της τάξης .
Συζητήσαμε τους κανόνες που πρότεινε κάθε ομάδα και υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης μας .



symbolaio - Slideshow Creator

Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013

Το παλάτι της Κνωσού

        Το Aνάκτορο της Kνωσού είναι το μεγαλύτερο από τα κέντρα της μινωικής εξουσίας. Πρόκειται για ένα κτιριακό συγκρότημα που αναπτύσσεται σε χώρο 22.000 τ.μ. Χτισμένο σ' ένα κατά μεγάλο ποσοστό τεχνητό λόφο ήταν το εντυπωσιακότερο από τα μινωικά ανάκτορα. Αποτελούσε το κέντρο διοίκησης της μινωικής Κνωσού, η οποία βρίσκεται σε απόσταση 5 χλμ. νοτιοανατολικά του Ηρακλείου. Το πρώτο ανάκτορο κτίστηκε περίπου το 2000 π.Χ. Σύμφωνα με την παράδοση το ανάκτορο της Κνωσού αποτέλεσε την έδρα του βασιλιά Μίνωα. 

Γύρω στο 2000 π.X. κτίστηκε το παλαιό ανάκτορο στο νότιο άκρο της πόλης και καταστράφηκε από σεισμό γύρω στο 1900 π.X. Αμέσως επισκευάστηκε, αλλά καταστράφηκε για δεύτερη φορά από σεισμό, περίπου το 1700 π.X. Ο ενιαίος σχεδιασμός που παρουσιάζουν Φαιστός και Μάλια έρχονται σε αντίθεση με το πρώτο ανάκτορο της Κνωσού που κατασκευάστηκε ίσως με την ενοποίηση σημαντικών συγκροτημάτων της προανακτορικής εποχής. Στο σχεδιασμό του αποφεύχθηκαν γενικά οι ευθείς διάδρομοι. Τα στοιχεία αυτά, μαζί με την πολύπλοκη αρχιτεκτονική του δομή, δικαιολογούν τον κρητικό μύθο του Λαβύρινθου. Αμέσως μετά οικοδομήθηκε το νέο ανάκτορο, μεγαλοπρεπέστερο, στα μέσα του 15ου αιώνα π.X. Αχαιοί ηγεμόνες κάθονται πλέον στην αίθουσα του θρόνου του ανακτόρου, οι οποίοι ως απόλυτοι κυρίαρχοι ελέγχουν όλο το νησί. Το ανάκτορο καταστρέφεται και πάλι στα μέσα του 14ου αιώνα π.X. (Yστερομινωική Εποχή IIIA), αυτή τη φορά από πυρκαγιά, και έκτοτε παύει να λειτουργεί ως ανακτορικό κέντρο. 

Το ανάκτορο της Κνωσού χωρίζεται σε διάφορα τμήματα, καθένα από τα οποία έχει ξεχωριστή χρήση. Ήταν πολυόροφο, χτισμένο με πελεκητούς δόμους και διακοσμημένο με θαυμάσιες τοιχογραφίες που απεικόνιζαν πιθανόν θρησκευτικές τελετές. Η πρόσβαση γινόταν από τρεις εισόδους που βρίσκονταν στη βόρεια, τη δυτική και τη νότια πλευρά του. Γύρω από την κεντρική αυλή αναπτύσσονται τέσσερις πτέρυγες. Έτσι στην δυτική πλευρά του ανακτόρου υπάρχουν συγκεντρωμένες οι αίθουσες των τελετών στους επάνω ορόφους, οι δημόσιες αποθήκες (18 μακρόστενα δωμάτια) με τα μεγάλα πιθάρια, τα ιερά, τα θησαυροφυλάκια καθώς επίσης και η αίθουσα του θρόνου που αποτελείται από τον προθάλαμο και τον κυρίως χώρο του θρόνου. Στο νοτιοδυτικό τμήμα του ανακτόρου βρίσκεται η Δυτική Αυλή και η Δυτική Είσοδος που οδηγεί στο Διάδρομο Πομπής, που ήταν διακοσμημένος με τοιχογραφίες ("Πρίγκιπας με τα κρίνα"). Στην αριστερή πλευρά του διαδρόμου βρίσκονται τα Προπύλαια και τα περίφημα Διπλά Κέρατα, ένα από τα ιερά σύμβολα της μινωικής θρησκείας. 

Στην ανατολική πλευρά του αναπτύσσονταν τα βασιλικά διαμερίσματα, στα οποία οδηγούσε ένα μεγάλο κλιμακοστάσιο, τα δωμάτια του προσωπικού και ένα ιερό. Από τα σημαντικότερα δωμάτια είναι η αίθουσα των Διπλών Πελέκεων και το Διαμέρισμα της Βασίλισσας με την τοιχογραφία των δελφινιών. Στα βόρεια και ανατολικά του διαμερίσματος της βασίλισσας βρίσκονται οι βασικές αποθήκες καθώς επίσης και ο Διάδρομος του Ζατρικίου (ένα είδος σκακιού). Ανατολικότερα κατασκευάστηκαν επίσης τα διάφορα εργαστήρια, καθώς και οι βασιλικές αποθήκες. Στην βόρεια πτέρυγα κυριαρχεί το λεγόμενο "Tελωνείο", μία δεξαμενή καθαρμών και ένα λιθόκτιστο θέατρο. Από το θέατρο ξεκινάει Πλακόστρωτος Δρόμος που οδηγούσε στο μικρό ανάκτορο. Τέλος, στη νότια πτέρυγα υπήρχε το μεγαλοπρεπές νότιο Πρόπυλο. 

Οι πρώτες ανασκαφές στον χώρο της Kνωσού διενεργήθηκαν το 1878 από τον έμπορο Mίνωα Kαλοκαιρινό. Τότε ανασκάφηκε τμήμα της δυτικής πτέρυγας. Αργότερα ανασκαφές πραγματοποίησαν ο Αμερικανός πρόξενος W.J. Stillman, ο ανασκαφέας των Mυκηνών και της Τροίας, Γερμανός H. Schliemann με τον συνεργάτη του W. Doerpfeld, ο Γάλλος αρχαιολόγος M. Joubin και ο διευθυντής του Ashmolean Museum της Oξφόρδης, Arthur Evans. Όλοι όμως προσέκρουσαν σε αδυναμία αγοράς του χώρου του ανακτόρου. Όταν η Κρήτη ανακηρύχθηκε ανεξάρτητη (Κρητική Πολιτεία) το 1898, θεσπίστηκε νόμος με τον οποίο όλες οι αρχαιότητες κηρύσσονταν κτήμα της Πολιτείας. Έτσι ξεκίνησε η ανασκαφή του ανακτόρου το 1900 υπό τον A. Evans μέχρι και το 1931 με μικρές διακοπές.   







Τροφικές πυραμίδες

Τις προηγούμενες μέρες μάθαμε "τι τρώνε τα ζώα" , τα χωρίσαμε σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την τροφή που καταναλώνουν ( φυτοφάγα , σαρκοφάγα , παμφάγα ), ασχοληθήκαμε με το λογισμικό Μαθητές Α΄ Β΄ Γ΄ και μιλήσαμε για τις τροφικές πυραμίδες.
Στη συνέχεια φτιάξαμε τις δικές μας τροφικές πυραμίδες.

Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2013

...και αυτό είναι λεξικό!


Μάθαμε τι είναι το λεξικό και σε τι μας χρησιμεύει. Εξασκούμαστε καθημερινά στην αναζήτηση των λέξεων με βάση την αλφαβητική τους σειρά . Συνεχίζουμε στο ευρετήριο που έχουμε από την πρώτη τάξη, τη δημιουργία του δικού μας λεξικού.
Ας δούμε όμως ένα ακόμα λεξικό...



Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό λεξικό . Το λεξικό αυτό παρέχει όλες τις πληροφορίες (λεξιλογικές, σημασιολογικές και σχετικές με τη χρήση της γλώσσας) τις οποίες παρέχουν και τα παραδοσιακά λεξικά , αλλά διαφέρει στον τρόπο εύρεσης των λέξεων.


Κλικ στην εικόνα για να δοκιμάσουμε και αυτό το λεξικό !


Γράφουμε τη λέξη που ψάχνουμε και μετά πατάμε το κουμπί βρες.



Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Η καφέ αρκούδα


Η καφέ αρκούδα είναι το είδος αρκούδας με την ευρύτερη κατανομή παγκοσμίως. Μέχρι πρόσφατα, η κατανομή του είδους κάλυπτε το μεγαλύτερο μέρος της Βόρειας Αμερικής, συμπεριλαμβανομένου του βόρειου Μεξικού, την Ευρώπη, την Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη βόρεια Αφρική. Σήμερα, όμως, η καφέ αρκούδα ζει μόνο στη βορειοδυτική βόρεια Αμερική, στην Ευρώπη και στο μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Ασίας. 
Ήξερες ότι..
  •  Η καφέ αρκούδα είναι το μοναδικό είδος αρκούδας που ζει στην ηπειρωτική Ευρώπη και, μετά την πολική, είναι το μεγαλύτερο είδος αρκούδας στον κόσμο.
  • Οι ενήλικες αρσενικές αρκούδες στην Ελλάδα ζυγίζουν συνήθως 150-200 κιλά και έχουν μέσο μήκος περίπου 2 μέτρα και ύψος στον τράχηλο 1.10 μ.
  • Οι θηλυκές αρκούδες στη χώρα μας είναι πιο μικρές και ζυγίζουν συνήθως γύρω στα 100 κιλά.
  • Το φθινόπωρο, μία αρκούδα στην Ελλάδα μπορεί να διανύσει περισσότερα από 180 χιλιόμετρα σε αναζήτηση τροφής.
  • Η καφέ αρκούδα είναι ζώο παμφάγο. Το ποσοστό των φυτικών τροφών στη δίαιτα της αρκούδας στη χώρα μας ξεπερνάει το 85%!
  • Η αρκούδα δεν επιτίθεται στον άνθρωπο εκτός αν αισθανθεί ότι κινδυνεύει η ίδια ή τα μικρά της.
  • Τα αρκουδάκια όταν γεννιούνται ζυγίζουν μόλις 200-300 γραμμάρια! 

Η καφέ αρκούδα στην Ελλάδα
Ο πληθυσμός της καφέ αρκούδας στην Ελλάδα υπολογίζεται σε 350 - 400 περίπου. Ζουν σε δύο ανεξάρτητους πληθυσμούς, οι οποίοι δεν επικοινωνούν γεωγραφικά μεταξύ τους. Ο μεγαλύτερος πληθυσμός ζει στην ευρύτερη περιοχή της οροσειράς της Πίνδου και ο δεύτερος ζει στην ευρύτερη περιοχή της οροσειράς της Ροδόπης. Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν σταθερές ενδείξεις για παρουσία αρκούδας στον ορεινό άξονα Βόρα-Ολύμπου και στη Στερεά Ελλάδα μέχρι και την ορεινή Ναυπακτία, περιοχές όπου το είδος δεν είχε καταγραφεί τα προηγούμενα 70 χρόνια.
Οι απειλές
Οι δύο βασικές απειλές για την καφέ αρκούδα στην Ελλάδα είναι η σκόπιμη ή τυχαία θανάτωση και η απώλεια και ο κατακερματισμός του βιοτόπου της. Εκτός από τη λαθροθηρία, το είδος απειλείται και από την εκτεταμένη χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων. Η απώλεια και ο κατακερματισμός του βιοτόπου της αρκούδας στη χώρα μας προκαλείται πρωτίστως από τις ανθρώπινες παρεμβάσεις (κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων όπως συνέβη με την Εγνατία Οδό, παράνομη υλοτομία, δασικές πυρκαγιές, αλόγιστη διάνοιξη δασικών δρόμων, κατασκευή ανεμογεννητριών και φραγμάτων). Άμεση συνέπεια της πυκνότητας του οδικού δικτύου και της αύξησης του αριθμού των οχημάτων σε αυτό, είναι ο μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων με θύματα αρκούδες. Ενδεικτικό είναι ότι από το 2003 και έπειτα έχουν σκοτωθεί περισσότερες από 30 αρκούδες σε τροχαία ατυχήματα.







Κλικ στην εικόνα για να παίξεις το παιχνίδι" Η Ζωή της Αρκουδίτσας"


...και ένα τραγούδι ...ΜΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ ΚΑΦΕ


Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

Ξεκινήσαμε ...

               Τη φετινή σχολική χρονιά θα υλοποιήσουμε  το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας :

                     " Ούτε καλύτερος , ούτε χειρότερος , απλά διαφορετικός!"

      Θα ασχοληθούμε με τη διάκριση και έκφραση συναισθημάτων, την αναγνώριση της διαφορετικότητας , τη διαμόρφωση συναισθημάτων, την ενσυναίσθηση, την αυτοεκτίμηση και το αυτοσυναίσθημα. Θεωρώντας ότι τα βιβλία αποτελούν ένα σημαντικό μέσο καταπολέμησης των διακρίσεων  θα μελετήσουμε  επιλεγμένα παιδικά βιβλία τα οποία θα μας βοηθήσουν να  καλλιεργήσουμε την αποδοχή και το σεβασμό στη διαφορά .

       Ξεκινώντας σήμερα,  παρουσιάσαμε τον εαυτό μας , σχηματίσαμε τυχαία  ζευγάρια και συζητήσαμε με σκοπό να γνωριστούμε καλύτερα. Στη συνέχεια κάναμε ο ένας την προσωπογραφία του άλλου , παρατηρώντας προσεκτικά το πρόσωπο  και αποτυπώνοντας όπως μπορούσαμε τα  χαρακτηριστικά του.
Ζωγραφίσαμε  τα ονόματά μας και όλα αυτά τα μαζέψαμε στο παρακάτω βίντεο.


Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

Τι τρώνε τα ζώα

Κάνοντας κλικ στην επόμενη εικόνα θα μάθουμε περισσότερα για τα ζώα από το λογισμικό 


Επιλέγουμε την ενότητα "Πώς τρέφονται τα ζώα" και κάνοντας κλικ στο πράσινο βελάκι μελετάμε τις διαφάνειες.

Το λογισμικό περιέχει και δυο φύλλα εργασίας.





Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Παιχνίδια με τα ζώα


Τα ζώα του τόπου μας 


κλικ στην εικόνα



Οι τρεις φίλοι - Πώς γεννιούνται και μεγαλώνουν τα ζώα 


κλικ στην εικόνα



Αναδημοσίευση από τον "Ζωηρό μαθητή της δευτέρας"

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

Κατασκευάζοντας πινακίδες (2)

Παρατηρήσαμε πινακίδες  και δημιουργήσαμε μερικές με το λογισμικό της Γλώσσας Α-Β .
Στη συνέχεια σκεφτήκαμε να κατασκευάσουμε σε χαρτόνι  κάποιες πινακίδες. Συνεργαστήκαμε σε ομάδες των 2-3 παιδιών .




















Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2013

Κατασκευάζοντας πινακίδες (1)

Οι πινακίδες μας δίνουν διάφορες πληροφορίες.

   

  

                     

Ας δοκιμάσουμε να φτιάξουμε τις δικές μας πινακίδες.
Κάνουμε κλικ στην εικόνα και επιλέγουμε την ενότητα  "ο Λύκος και οι 4 τέσσερις εποχές".


Από τις επιλογές διαλέγουμε  το καλοκαίρι .


Κάνουμε κλικ στην ημέρα Τετάρτη .



Ας βοηθήσουμε τα παιδιά να ετοιμάσουν πινακίδες για την προστασία της θάλασσας και του δάσους.





Παρασκευή, 4 Ιανουαρίου 2013

Ας παίξουμε μουσική !


Εικονικό Μουσικό Πληκτρολόγιο


Ξεκινήστε τις μουσικές σας αναζητήσεις διασκεδάζοντας. Καλό θα είναι, αν ασχοληθείτε,  να έχετε τα ηχεία σε χαμηλή ένταση. Παρέχονται αρκετές επιλογές για να αναστατώσετε ηχητικά το χώρο…
κλικ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...